Strona główna
Marketing internetowy firmy z branży rolniczej i hodowlanej – o co zadbać?

04.05.2023

Marketing internetowy firmy z branży rolniczej i hodowlanej – o co zadbać?

Marketing internetowy firmy z branży rolniczej i hodowlanej – o co zadbać?

Marketing internetowy może przyjmować wiele form i rodzajów. Znane są takie metody promocji jak pozycjonowanie strony, reklamy Google Ads, wizytówki Google Mój Biznes, obecność w Social Mediach, czy e-mail marketing. Większość z nich jest dla każdej firmy dobra i korzystna, również dla firmy z branży usług rolnych i hodowlanych. Dowiedz się, jak warto promować ten rodzaj usług i produktów.

Jak promować usługi rolne i hodowlane?

Strona internetowa lub sklep internetowy to podstawa działalności w sieci! Na co pozwala ta forma promocji firmy?

  • Kreacja wizerunku eksperta w branży rolniczej i hodowlanej.

  • Utrzymywanie kontaktu z klientami z pomocą funkcjonalności takich jak czat na żywo czy możliwość wypełnienia formularza kontaktowego.

  • Prezentacja oferty wraz z możliwością aktualizowania.

  • Dostęp 24/7 dla klientów zarówno do oferty, jak i informacji o marce.

  • Analiza statystyk obecności klientów na stronie.

  • Konstruowanie skuteczniejszych kampanii reklamowych (ze względu na dostęp do analiz można poznać dokładnie preferencje grupy docelowej).

Pozycjonowanie strony internetowej

Aby strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwań, możesz podjąć pewne konkretne działania, jak:

  • zadbanie o szybkość działania,

  • używanie słów kluczowych dla rolnictwa i hodowli,

  • stosowanie wartościowych dla klientów tekstów,

  • dodanie do tekstów przyciągających uwagę grafik, zdjęć i filmów,

  • zapewnienie responsywnej wersji strony (dostępną na każdym urządzeniu),

  • zainstalowanie certyfikatu SSL (poświadczenie, że strona jest bezpieczna),

  • linkowanie z wartościowych treści na innych stronach (artykuły sponsorowane i inne).

Jakie działania promocyjne warto podjąć?

Aby zadbać o reklamę i promocję firmy, można zastosować kilka dodatkowych metod.

Google Ads

To płatny system reklam, który umożliwia na udostępnianie kampanii reklamowych

  • w formie linków sponsorowanych,

  • banerów,

  • poszczególnych produktów w wyszukiwarce,

  • wyświetlanie oferty na szczycie wyników wyszukiwania.

Google Ads umożliwia kierowanie reklam do konkretnych ludzi zainteresowanych Twoją ofertą produktów i usług związanych z hodowlą i rolnictwem oraz śledzenie kosztów i efektów. To bardzo korzystna i skuteczna forma promocji firmy w Internecie.

Wizytówka Google Mój Biznes

To bardzo korzystna funkcja, zwiększająca widoczność marki w sieci oraz jej popularność na rynku lokalnym. To także źródło podstawowych danych o firmie, takich jak godziny otwarcia, numer telefonu, e-mail, a także opinie klientów. Dzięki tej opcji klienci z łatwością do Ciebie dotrą.

E-mail Marketing

Klientom, którzy skorzystali z oferty, możesz wysyłać wiadomości z rabatami, promocjami. Dzięki e-mail marketingowi możesz budować z nimi długotrwałe relacje. Możesz skorzystać również z opcji, jaką jest wysyłanie klientom tematycznego newslettera o hodowli czy rolnictwie.

Warto korzystać z różnych form promocji, aby zwiększyć możliwości dotarcia marki do jak największej liczby nowych klientów. Zadbaj o konkretny plan promocji firmy, jakość obsługi i dobry kontakt z klientem, a z pewnością zyskasz dobry wizerunek i większą sprzedaż.