Firmy branży budowlanej i remontowej, by zdobyć klientów, podobnie, jak inne branże, powinny postawić na skuteczną promocję, by zbudować widoczność w sieci. Form i metod promocji w Internecie jest wiele i warto zastosować co najmniej kilka z nich, aby uzyskać najlepsze efekty wizerunkowe i sprzedażowe. Sprawdź, jak promować markę, by mieć same zyski!
Przeczytaj również: Wskazówki odnośnie do promocji firmy oferującej urządzenia elektroniczne i usługi w Internecie
Przeczytaj również: Usługi budowlane w Internecie – jak wypromować swój biznes?
Dlaczego marka budowlano-remontowa powinna mieć stronę internetową?
Zacznij od strony internetowej lub e-sklepu. Ten element z pewnością powinien znaleźć się w planie promocji firmy. To takie możliwości dla firmy, jak:
Przeczytaj również: Jak docierać z usługami i produktami rolnymi do klientów w sieci?
-
kreowanie eksperckiego wizerunku (zwłaszcza, jeśli utworzysz na stronie bloga, na którym będziesz dzielić się poradami budowlano-remontowymi, projektami, czy wykonanymi realizacjami – klient od razu zobaczy, że jesteś w swoim fachu profesjonalistą i chętniej skorzysta z Twoich usług, gdy zajdzie taka potrzeba),
-
kontakt z klientami – zapewnij im doskonałą obsługę poprzez możliwość wypełniania formularzy kontaktowych lub czat na żywo z konsultantem,
-
prezentacja oferty Twoich usług – możesz ją w każdej chwili aktualizować, w zależności od potrzeb,
-
całodobowy dostęp dla klientów zarówno do informacji o marce, jak i produktach,
-
dostępność statystyk dotyczących ruchu na stronie oraz zainteresowania klientów konkretnymi produktami czy usługami,
-
możliwości tworzenia skuteczniejszych kampanii reklamowych dzięki wiedzy zebranej na stronie o odbiorcach marki.
Strona internetowa, która jest przyjazna dla odbiorców, powinna być:
-
atrakcyjna wizualnie, bogata w zdjęcia, grafiki, filmy,
-
intuicyjna, łatwa w użytku,
-
funkcjonalna,
-
szybka w działaniu,
-
responsywna (dobrze otwierać się zarówno na komputerach, jak i smartfonach),
-
zgodna z zasadami pozycjonowania SEO.
Jak sprawić, aby klienci dostrzegli Twoją stronę internetową?
Pozycjonowanie to zespół działań, które można wykonać bezpłatnie, aby strona była wyświetlana wysoko w wyszukiwaniach konkretnych fraz w Google. To sprawia bardzo dobrą widoczność i promocję firmy w wyszukiwarce. Aby wypozycjonować stronę:
-
dobieraj słowa kluczowe zgodnie z popularnymi frazami,
-
twórz treści, które będą unikalne i wartościowe dla klientów, wyczerpująco opracują dany temat, odpowiedzą na najpopularniejsze pytania,
-
stosuj proste adresy URL,
-
utwórz mapę strony,
-
ustaw poprawne meta dane,
-
zbuduj linkbuilding wewnętrzny (między treściami na stronie) oraz zewnętrzny (między stroną a sponsorowanymi artykułami, portalami o tematyce budowlanej),
-
spraw, aby strona była bezpieczna – zastosuj certyfikat SSL.
Google Ads to z kolei system reklamowy, który umożliwia bycie w pierwszych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce w sposób płatny. Inne możliwości to wyświetlanie klientom poszczególnych produktów w wyszukiwarce, banery czy linki sponsorowane do strony internetowej. Dzięki wykorzystaniu tej metody promocji firmy w Internecie masz możliwość poprawy widoczności w sieci, kierowania reklam do konkretnych osób, kontrolę kosztów i efektów kampanii, wiele form reklamy w różnych miejscach w sieci.
Wizytówka Google Moja Firma
Dzięki uruchomieniu tej funkcjonalności Twoi klienci odnajdą bez problemowo wszelkie dane teleadresowe, co ułatwi im kontakt, poznają opinie osób, które skorzystały już z Twoich usług.
Działania, jakie można podjąć dodatkowo, promując firmę budowlano-remontową to obecność w social mediach czy e-mail marketing. Warto stosować różne metody reklamy i promocji firmy, ponieważ to przyniesie najlepsze rezultaty.