Strona główna
Jak zbudować widoczność firmy usługowej z branży budowlano-remontowej w sieci?

04.05.2023

Jak zbudować widoczność firmy usługowej z branży budowlano-remontowej w sieci?

Jak zbudować widoczność firmy usługowej z branży budowlano-remontowej w sieci?

Firmy branży budowlanej i remontowej, by zdobyć klientów, podobnie, jak inne branże, powinny postawić na skuteczną promocję, by zbudować widoczność w sieci. Form i metod promocji w Internecie jest wiele i warto zastosować co najmniej kilka z nich, aby uzyskać najlepsze efekty wizerunkowe i sprzedażowe. Sprawdź, jak promować markę, by mieć same zyski!

Dlaczego marka budowlano-remontowa powinna mieć stronę internetową?

Zacznij od strony internetowej lub e-sklepu. Ten element z pewnością powinien znaleźć się w planie promocji firmy. To takie możliwości dla firmy, jak:

  • kreowanie eksperckiego wizerunku (zwłaszcza, jeśli utworzysz na stronie bloga, na którym będziesz dzielić się poradami budowlano-remontowymi, projektami, czy wykonanymi realizacjami – klient od razu zobaczy, że jesteś w swoim fachu profesjonalistą i chętniej skorzysta z Twoich usług, gdy zajdzie taka potrzeba),

  • kontakt z klientami – zapewnij im doskonałą obsługę poprzez możliwość wypełniania formularzy kontaktowych lub czat na żywo z konsultantem,

  • prezentacja oferty Twoich usług – możesz ją w każdej chwili aktualizować, w zależności od potrzeb,

  • całodobowy dostęp dla klientów zarówno do informacji o marce, jak i produktach,

  • dostępność statystyk dotyczących ruchu na stronie oraz zainteresowania klientów konkretnymi produktami czy usługami,

  • możliwości tworzenia skuteczniejszych kampanii reklamowych dzięki wiedzy zebranej na stronie o odbiorcach marki.

Strona internetowa, która jest przyjazna dla odbiorców, powinna być:

  • atrakcyjna wizualnie, bogata w zdjęcia, grafiki, filmy,

  • intuicyjna, łatwa w użytku,

  • funkcjonalna,

  • szybka w działaniu,

  • responsywna (dobrze otwierać się zarówno na komputerach, jak i smartfonach),

  • zgodna z zasadami pozycjonowania SEO.

Jak sprawić, aby klienci dostrzegli Twoją stronę internetową?

Pozycjonowanie to zespół działań, które można wykonać bezpłatnie, aby strona była wyświetlana wysoko w wyszukiwaniach konkretnych fraz w Google. To sprawia bardzo dobrą widoczność i promocję firmy w wyszukiwarce. Aby wypozycjonować stronę:

  • dobieraj słowa kluczowe zgodnie z popularnymi frazami,

  • twórz treści, które będą unikalne i wartościowe dla klientów, wyczerpująco opracują dany temat, odpowiedzą na najpopularniejsze pytania,

  • stosuj proste adresy URL,

  • utwórz mapę strony,

  • ustaw poprawne meta dane,

  • zbuduj linkbuilding wewnętrzny (między treściami na stronie) oraz zewnętrzny (między stroną a sponsorowanymi artykułami, portalami o tematyce budowlanej),

  • spraw, aby strona była bezpieczna – zastosuj certyfikat SSL.

Google Ads to z kolei system reklamowy, który umożliwia bycie w pierwszych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce w sposób płatny. Inne możliwości to wyświetlanie klientom poszczególnych produktów w wyszukiwarce, banery czy linki sponsorowane do strony internetowej. Dzięki wykorzystaniu tej metody promocji firmy w Internecie masz możliwość poprawy widoczności w sieci, kierowania reklam do konkretnych osób, kontrolę kosztów i efektów kampanii, wiele form reklamy w różnych miejscach w sieci.

Wizytówka Google Moja Firma

Dzięki uruchomieniu tej funkcjonalności Twoi klienci odnajdą bez problemowo wszelkie dane teleadresowe, co ułatwi im kontakt, poznają opinie osób, które skorzystały już z Twoich usług.

Działania, jakie można podjąć dodatkowo, promując firmę budowlano-remontową to obecność w social mediach czy e-mail marketing. Warto stosować różne metody reklamy i promocji firmy, ponieważ to przyniesie najlepsze rezultaty.